مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 13:202022-12-31پزشكي

موردی از گونه های جدید کرونا در استان همدان مشاهده نشده است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با وجود افزایش موارد مبتلایان به عفونت های تنفسی به ویژه در کودکان تاکنون هیچ مورد ثابت شده ای از گونه های جدید شناخته شده کرونا نظیر XBB و BQ1 در استان همدان مشاهده نشده است.

- ایسنا/همدان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با وجود افزایش موارد مبتلایان به عفونت های تنفسی به ویژه در کودکان تاکنون هیچ مورد ثابت شده ای از گونه های جدید شناخته شده کرونا نظیر XBB و BQ1 در استان همدان مشاهده نشده است.

دکتر فاطمه ترکمان اسدی شنبه 10 دی ماه در جمع خبرنگاران افزود: براساس آزمایش های مولکولی انجام شده روی ترشحات تننفسی بیماران، غالب مبتلایان به علائم تنفسی فوقانی و تحتانی به علت ویروس های سرماخوردگی و در درجه بعد آنفلوآنزا بوده و کرونا کمتر مطرح است.

عضو هیأت علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: آنفلوآنزای در گردش نیز اغلب از نوع آنفلوآنزای تیپ B است که نسبت به نوع A بیماری خفیف تر و کم عارضه تری ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه طی دو ماه اخیر شاهد افزایش چشمگیر مبتلایان به ویروس RSV به ویژه در کودکان زیر 20 سال و شیرخواران بودیم، اضافه کرد: این موج همچنان ادامه داد و درمان بیماری صرفاً علامت درمانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از گونه های جدید کرونا در استان همدان مشاهده نشده است

موردی از گونه های جدید کرونا در استان همدان مشاهده نشده است