مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 20:052022-12-31دانش

انجام موفقیت آمیز عمل جایگزینی دست بیونیک در مشهد


عمل جایگزینی دست بایونیک با روش کنترلی کپسول های آهنربایی با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، عمل جایگزینی دست بایونیک موفقیت در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا (ع) از مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

فلوشیپ جراحی دست و میکروسرجری و عضو هیأت علمی گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این عمل با همکاری مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز روباتیک دانشگاه فردوسی مشهد و شرکت دانش بنیان نوآفرینان آویسای شرق در بیمارستان امام رضا (ع) انجام شد و مشهد تنها شهر کشور است که در این زمینه فعالیت دارد.

دکتر علی مرادی خاطرنشان کرد: اعضای هیأت علمی گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اولین بار در کشور، روی موضوع اندام های قطع شده و جایگزینی دست بایونیک کار کردند که در این روش، از کپسول آهنربایی بر روی باقیمانده عضلات استفاده شده است تا حرکات ارادی فرد تشخیص داده شود و به دست مصنوعی انتقال یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: تفاوت این دست مصنوعی با سایر عضو های مصنوعی، در دقت بالا و انجام حرکات پیچیده آن است و با وجود آنکه یک عضو مصنوعی است، به خوبی کار یک عضو طبیعی را انجام می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام موفقیت آمیز عمل جایگزینی دست بیونیک در مشهد

انجام موفقیت آمیز عمل جایگزینی دست بیونیک در مشهد