مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 13:202023-01-01بين الملل

آغاز کمپین واکسیناسیون تکمیلی جمعیت افغان ساکن غرب اهواز


رییس مرکز بهداشت غرب اهواز از اجرای برنامه عملیات واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل در افغان های ساکن ایران خبر داد.

- دکتر شایسته شمی پور از اجرای برنامه عملیات واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل در افغان های ساکن غرب اهواز خبر داد و گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورداری از موقعیت خاص جغرافیایی طی چهار دهه گذشته پذیرای خیل عظیمی از مهاجرین و پناهندگان کشورهای دیگر خصوصاً کشور همسایه افغانستان بوده و طبق گزارش های دریافتی در سال های اخیر مواردی از مهاجرت اتباع کشور پاکستان و عراق نیز دریافت شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: طبق آمارهای رسمی اعلام شده توسط وزارت کشور، حدود یک میلیون پناهنده مجاز در کشور سکونت دارند که تقریبا 97 درصد این افراد پناهنده از کشور افغانستان هستند.

شمی پور با اشاره به اینکه فقط حدود 4 درصد (37 هزار پناهنده) از این افراد در مهمانشهرهای (کمپ) رسمی وزارت کشور ساکن هستند، گفت: بر خلاف سایر کشورهای میزبان جمعیت پناهنده، پناهندگان و مهاجرین خارجی ساکن در کشور جمهوری اسلامی ایران به صورت ادغام با جمعیت های ایرانی در مناطق شهری و روستایی ساکن هستند.

وی با تأکید بر اینکه اعتقاد جمهوری اسلامی ایران به ایجاد سلامتی پایدار در کشور باعث شده که ارائه خدمات بهداشتی درمانی به اتباع غیر ایرانی (اعم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کمپین واکسیناسیون تکمیلی جمعیت افغان ساکن غرب اهواز

آغاز کمپین واکسیناسیون تکمیلی جمعیت افغان ساکن غرب اهواز