مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 09:252023-01-02اقتصادي

آغاز طرح سرشماری زمستانه حیات وحش


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از آغاز طرح سرشماری زمستانه حیات وحش استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، یوسف یوسفی از سرشماری زمستانه حیات وحش در مناطق تحت مدیریت و زیستگاهها ی استان خبر داد و گفت: سرشماری حیات وحش در مناطق تحت حفاظت استان، با هدف برآورد جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت حفاظتی گونه های تحت حفاظت، اطلاع از زاد و ولد حیات وحش و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سال های قبل درحال انجام است.

وی بیان داشت در اجرای این طرح 12 منطقه تحت مدیریت استان مورد سرشماری سم داران شاخص قرار خواهند گرفت و این سرشماری،  با حضورمحیط بانان هر منطقه،  کارشناسان حیات وحش و پرسنل اجرایی یگان حفاظت محیط زیست، متخصیصن و جمعی از دوستداران حیات وحش انجام می شود.

یوسفی  در ادامه با اشاره به اینکه روش سرشماری به صورت مشاهده مستقیم است، گفت: تیم های سرشماری کننده در گروه های 2 یا 3 نفره در مسیرهای مشخص در زیستگاه های این گونه ها حرکت کرده و گونه های مشاهده شده را در فرم های مربوطه ثبت می کنند.

وی با بیان اینکه پس از انجام کار میدانی و ثبت مشاهدات در فرم های مربوطه، این اطلاعات جمع آوری و جمع بندی می شود، تصریح کرد: پس از جمع بندی نهایی میزان حداقل گونه های مذکور با توجه به اطلاعات به دست آمده در سرشماری سنوات گذشته، تجزیه و تحلیل کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح سرشماری زمستانه حیات وحش

آغاز طرح سرشماری زمستانه حیات وحش