مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 09:452023-01-04سياسي

کاهش 60درصدی صادرات سیب/سردخانه های آذربایجان غربی آمونیاکی هستند


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از کاهش 60 درصدی صادرات سیب طی سال جاری در استان خبر داد.

- سیدسلمان ذاکر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امسال 190 هزار سیب از استان خارج شده است، افزود: سال گذشته میزان صادرات سیب استان در 9 ماهه 390 هزار تن بود که کاهش 50 الی 60 درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون نزدیک 460 هزار تن در سردخانه های استان باقی مانده است، گفت: قابلیت نگهداری سیب در سردخانه های استان محدود است و فرصت صادرات برای صدور این میزان سیب امسال کم است.

ذاکر با بیان اینکه 90 درصد سردخانه های استان آمونیاکی است، عنوان کرد: برا اینکه قابلیت نگهداری سیب در سردخانه های استان افزایش یابد باید سیستم نگهداری سردخانه های استان از آمونیاکی به اتمسفری تغییر یابد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین دست و پاگیر برای صادرات سیب استان افزود: اگر سردخانه های استان اتمسفری بودند در طول سال فرصت زیادی برای صادرات سیب داشتیم.

ذاکر با بیان اینکه تغییر سیاست ها به صورت سالانه، مشکلات ارزی و فراهم نبودن زیرساخت ها را از مهمترین دلایل کندی روند صادرات سیب استان عنوان کرد و اضافه کرد: باید با تخصیص تسهیلات ویژه ضمن تغییر سیستم سردخانه های استان از آمونیاکی به اتمسفری زمینه تهسیل صادرات سیب استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 60درصدی صادرات سیب/سردخانه های آذربایجان غربی آمونیاکی هستند

کاهش 60درصدی صادرات سیب/سردخانه های آذربایجان غربی آمونیاکی هستند