مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 12:552023-01-10اقتصادي

توسعه کاشت گل محمدی راهکاری برای مقابله با خشکسالی


رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: کاشت گل محمدی در مزارع در راستای توسعه جنگل کاری اقتصادی با هدف خودکفایی کشاورزان و باغداران و ترویج کاشت گونه های دیگر و کم آب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، مریم مختاری در مراسم کلنگ زنی پروژه کاشت گل محمدی در منطقه کبودگنبد شهرستان سلطانیه، اظهار کرد: با توجه به اهمیت کار در وسعت پایین تر کاشت گل محمدی در شهرستان طارم انجام شده و نتایج خوبی به دست آمده است و امیدواریم کشاورزان استقبال خوبی از این طرح داشته باشند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از توان این مزرعه در بحث های آموزشی وارد کار شویم و قطعا می توان از این فرصت بهره لازم را برد.

کارشناس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مقدار بارندگی در استان حدود 350 میلی­متر است در حالی که تبخیر در استان بسیار بالاتر است، گفت: برای مواجه با خشکسالی باید تلاش کنیم مقدار تبخیر را با اقدامات همچون جنگل های و ترویج کاشت گونه های مختلف گیاهی کاهش دهیم.

گل محمدی تصریح کرد: در راستای سیاست های وزارت جهادکشاورزی برای توسعه کشت محصولات و گیاهان با نیاز آبی پایین، سازمان جهادکشاروزی استان،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کاشت گل محمدی راهکاری برای مقابله با خشکسالی

توسعه کاشت گل محمدی راهکاری برای مقابله با خشکسالی