مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 15:452023-01-11سياسي

الگوی حفاظت از داده های شخصی در آمریکا، اروپا و چین


عضو هیات علمی دانشگاه شهیدبهشتی با بررسی الگوی حفاظت از داده های شخصی در آمریکا، چین و اروپا پیش نویس لایحه حفاظت از داده های شخصی را مورد نقد و بررسی قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نشست الزامات قانونگذاری در موضوع حمایت از داده های شخصی با محورهای وضعیت قوانین حمایت از داده در سایر نظام های حقوقی، بررسی سابقه طرح ها و لوایح حفاظت از داده ها در ایران، نقد و بررسی پیش نویس لایحه حمایت و حفاظت از داده های شخصی با حضور باقر انصاری، پژوهشگر حقوق و عضو هیأت علمی دانشگاه شهیدبهشتی در مرکز راهبردی فرهنگ و رسانه برگزار شد.

باقر انصاری در این نشست توضیحاتی در خصوص آغاز و روند تصویب لایحه حمایت از داده های شخصی ارائه داد و گفت: در سال 98 لایحه ای تحت عنوان لایحه حفاظت از داده های شخصی در دستور کار دولت قرار گرفت.

در نتیجه پیگیری ها و بررسی هایی که روی متن اولیه انجام شد، پیشنهاد شد این پیش نویس از منظر نگاه کسب و کارها و متولیان اصلی این حوزه اعم از حقوقی و غیر حقوقی با حضور نمایندگانی از دولت و وزارت ارتباطات مورد بررسی قرار گیرد که به دنبال آن جلسات متعددی با حضور نمایندگانی از شرکت های مختلف برگزار شد.

در جریان این جلسات این لایحه از حفاظت به حمایت از داده های شخصی تغییر عنوان یافت؛ این لایحه همچنین در کمیسیون فرعی با حضور نما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوی حفاظت از داده های شخصی در آمریکا، اروپا و چین

الگوی حفاظت از داده های شخصی در آمریکا، اروپا و چین