مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 15:452023-01-16اقتصادي

شرط وزارت اقتصاد برای موافقت با واگذاری صنعت خودرو


وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: موافقت این وزارتخانه با واگذاری صنایع خودروسازی، مشروط به ارائه برنامه بلند مدت اصلاح این صنعت توسط وزارت صمت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید احسان خاندوزی طی سخنانی در میزگرد تخصصی بررسی جوانب و حاشیه های عرضه خودرو در بورس کالا با یادآوری اینکه سیاست گذاری بازار خودرو با وزارت صمت است، اظهار کرد: ما در توافق با وزارت صمت، تأکید کردیم که موافقت وزارت اقتصاد با واگذاری سهام دولت در صنایع خودرو سازی مشروط بر ارائه یک برنامه بلند مدت اصلاحی برای صنعت مذکور از سوی آن وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی اقدامات موردی و موضعی در مورد صنعت خودرو، بطور موقت، خوب ارزیابی شود، افزود: مهم این است که مسئله بلند مدت زنجیره تولید، قطعه سازی و واردات خودرو باید یکپارچه و با در نظر گرفتن همزمان منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان در یک سند جامع دیده شود.

طبق اعلام وزارت اقتصاد،خاندوزی گفت: در این سند باید از هم اکنون، برای پنج سال آینده، یک برنامه مدونی ثبت شود که سیاستگذاری صنعت خودرو به چه نحو خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر غیر از این باشد، یا اصولا، سرمایه گذار برای خرید بلوک مثلا 14 درصدی دولت در خودرو سازها پا جلو نمی گذارد، یا در صورت خرید، همواره این دغدغه با او همراه است که نمی داند دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط وزارت اقتصاد برای موافقت با واگذاری صنعت خودرو

شرط وزارت اقتصاد برای موافقت با واگذاری صنعت خودرو