مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 14:002023-01-17اقتصادي

قرعه کشی خودرو بزرگ ترین لاتاری ملی است


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امیدواریم بتوانیم این چالش و معضل قیمت گذاری که سال هاست گریبان گیر مردم و تولید کننده است را حل کنیم و این صنعت را توسعه دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایکوپرس- مجید عشقی افزود: صنعت خودرو حدود چهار درصد ارزش بازار را در دست دارد، اما 20 درصد ارزش معاملات را به خود اختصاص داده و این نشان از علاقه مندی سرمایه گذاران به این صنعت است.

وی با بیان این که این صنعت شبیه بیماری است که عارضه های مختلفی دارد، تصریح کرد: از قیمت گذاری دستوری، تا مقیاس تولید، چالش های مالی، مدیریت و مالکیت دولتی این صنعت را طی سال های متمادی ضعیف کرده است، انباشت زیان 150 هزار میلیارد تومانی یقینا قابل ادامه نبود و این صنعت در صورت ادامه روند قبل، حتما با یک توقف تلخ مواجه می شد.

رییس سازمان بورس اظهار کرد: در طرح اخیر فروش ایران خودرو یک لاتاری ملی رخ داد؛ از جمعیت 85 میلیونی کشور، حدود 72 میلیون نفر نتوانستند در قرعه کشی شرکت کنند و از 13 میلیون نفری که می توانستند شرکت کنند بیش از 9 میلیون نفر در یک لاتاری بی هدف شرکت کردند! 9 میلیون نفر برای 20 هزار خودرو!عشقی بیان کرد: اگر فرایند عرضه خودرو چند ماه دیگر ادامه یابد البته به شرط افزایش عرضه ها و نظم پیدا کردن آن صورت بگیرد، خود سازوکار بازار، پاسخ همه انتقادات را می دهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرعه کشی خودرو بزرگ ترین لاتاری ملی است

قرعه کشی خودرو بزرگ ترین لاتاری ملی است