مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 10:252023-01-18سياسي

زوجین توقع به جا از همدیگر داشته باشند


پژوهشگر خانواده و استاد دانشگاه زنجان گفت: توقعاتی که از افراد داریم کاملا امر طبیعی است و هرکس در زندگی اجتماعی این توقعات را از طرف مقابل خود دارد.

-   رباب شاهمرادی در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه توقعات از طرفین در یک زندگی باید در حیطه و توان افراد باشد، اظهار کرد: اگر این گونه باشد قابل ارزش گذاری است وگرنه خارج از توان، غیرمنطقی به نظر می آید؛ در کل توقع داشتن بد نیست و همه ما انسان ها از یکدیگر توقعاتی داریم.

وی با اشاره به توقع احترام و انجام وظایف طرفین از هم دیگر، افزود: خانم ها از آقایان توقع و انتظارتی دارند همین طور برعکس؛ مثلا خانم ها یک سری خواسته ها دارند؛ به طور مثال خانم ها توقع محبت دارند که امری طبیعی در آن ها است یا انتظار دارند همسرشان در کارهای خانه کمک شان کند و توقع قدردانی و ارزش گذاری دارند و هر از گاهی هدیه ای برای ابراز محبت لازم به نظر می رسد.

شاهمرادی با بیان اینکه فراهم آوردن و تامین مایحتاج زندگی و همسر که نشان دهنده ارزش طرفین برای خانواده است جزء امور مهم است، ادامه داد: برخی خانم ها توقع دارند با همسران شان در امور مختلف مشورت کنند؛ از طرفی مردها نیز انتظاراتی از همسرخود دارند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه حفظ احترام و اقتدار مرد در خانه سبب ارزش گذاری و استحکام خانواده می شود، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زوجین توقع به جا از همدیگر داشته باشند

زوجین توقع به جا از همدیگر داشته باشند