مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 دی 1401 ساعت 14:052023-01-20اقتصادي

سند تجارت آزاد ایران و اوراسیا نهایی شد/ تعرفه 90 درصد کالاها صفر می شود


در جریان دیدار رییس سازمان توسعه تجارت و وزیر تجارت اوراسیا، متن سند مذاکرات برای آزادسازی تجارت میان دو طرف نهایی شد و چند ماه تا اجرایی شدن آن باقی مانده است.

- در جریان دیدار رییس سازمان توسعه تجارت و وزیر تجارت اوراسیا، متن سند مذاکرات برای آزادسازی تجارت میان دو طرف نهایی شد و چند ماه تا اجرایی شدن آن باقی مانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا پیمان پاک - رییس سازمان توسعه تجارت - با بیان اینکه مذاکرات تجارت آزاد با اوراسیا نهایی شد.

همچنین متن سند مذاکرات هم نهایی شده است، اظهار کرد: طبق موافقت نامه صورت گرفته، تقریبا حدود 10 درصد کالاها در لاین قرمز بوده و 90 درصد از کالاها در توافق نامه منعقد شده با اتحادیه اوراسیا، جزو کالاهای است که وارد لیست سبز شده و تعرفه آنها صفر می شود.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: یک تعداد کالاها در خصوص تعیین سهمیه که عموما مرتبط به حوزه کشاورزی است، در مرحله آخر مورد مذاکره قرار گرفته و تا یک ماه آینده مذاکرات و اسناد برای تصویب در دولت ها و مجالس نهایی می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همانطور که قول داده بودیم، تا اواسط سال 1402 این موافقت نامه عملیاتی می شود و در افزایش تجارت ایران و اتحادیه اوراسیا که متشکل از 5 کشور روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان است، اثرگذار خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند تجارت آزاد ایران و اوراسیا نهایی شد/ تعرفه 90 درصد کالاها صفر می شود

سند تجارت آزاد ایران و اوراسیا نهایی شد/ تعرفه 90 درصد کالاها صفر می شود