مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 10:252023-01-22اقتصادي

قیمت ها دوباره اوج می گیرند؟


شاخص های سهامی در نخستین روز معاملاتی بهمن ماه فروریختند؛ هرچند تا پیش از این دماسنج اصلی تالار شیشه ای در چند قدمی عبور از سقف 28 ماهه خود یعنی زمانی که شاخص کل در محدوده کانال 7/ 1 میلیون واحدی قرار داشت، - ، به تازگی پاناما اعلام کرده است که نفتکش های جمهوری اسلامی ایران حق بهره برداری از پرچم این کشور را ندارند.

به این ترتیب 136 نفتکش ایرانی که برای دورزدن تحریم در حوزه صادرات فعال بودند از این پس با مخاطراتی در این زمینه مواجه خواهند شد.

هرچند این اقدام نشات گرفته از سیاست های تازه ایالات متحده آمریکا علیه ایران محسوب می شود اما نباید فراموش کرد که سیاست دورزدن تحریم ها از سابقه ای بیش از 40سال برخوردار بوده، بنابراین چنین مخاطراتی از سوی برخی از فعالان اقتصادی طبیعی ارزیابی می شود.

این قشر بر این باورند که راهکارهای متعدد جایگزینی در حوزه فروش نفت وجود دارد که به فراخور زمان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

احتمالا با توجه به افزایش قابل توجه قیمت نفت در بازارهای جهانی و رشد سطح صادرات نفت ایران طی چند وقت اخیر چنین سیاستی از سوی آمریکا درنظر گرفته شده است.

حال که بزرگ ترین نهاد ثبت کشتی های جهان چنین تصمیمی را اتخاذ و به نوعی مسیر حمل ونقل دریایی را با این شیوه مسدود کرده، به نظر می رسد واشنگتن عزمی جدی در راستای ایجاد اخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت ها دوباره اوج می گیرند؟

قیمت ها دوباره اوج می گیرند؟