مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 12:302023-01-22اجتماعي

حفاظت یک دلاری از محیط زیست!


بودجه محیط زیست ایران به ازای هر نفر در سال 1402 نشان می دهد که سازمان حفاظت محیط زیست ایران به ازای هر نفر یک دلار توان حفاظت از محیط زیست ایران و به ازای هر کیلومتر مربع 55دلار در اختیار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از هم میهن، کم آبی، آلودگی هوا و فرسودگی ناوگان حمل ونقل عمومی، احتمالا مهم ترین بحران های محیط زیستی کشورند که انتظار می رود برای گذر از آن ها منابع و هزینه هایی در بودجه سالانه دولت اختصاص پیدا کند.

اما بودجه ای که امسال به سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه های متولی در حوزه حمایت از سرزمین اختصاص داده شده، باوجود افزایشی بودن اعداد کلی آن نسبت به سال گذشته، تغییر چندانی در توجه دولت سیزدهم به حوزه محیط زیست را نشان نمی دهد.

بودجه سازمان محیط زیست درنهایت با رشد حدودا هزار و 500میلیارد تومانی نسبت به سال گذشته به عدد سه هزار و 713 میلیارد تومان رسیده است، در سالی که چشم انداز نرخ تورم حاکی از تورم حدودا 49 درصدی در کشور است.

بودجه ای که برخی از بند های آن نسبت به سال قبل تغییری نکرده و برخی هم کاهشی بوده است.

دولت برای اجرای ماده 21 قانون پسماند در سال آینده900میلیون ریال (90میلیون تومان) اعتبار هزینه ای و 900میلیون ریال تملک دارایی های سرمایه ای بودجه به سازمان محیط زیست اختصاص داده است، درست همانند رقم تخصیص داده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت یک دلاری از محیط زیست!

حفاظت یک دلاری از محیط زیست!