مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 12:452023-01-23اقتصادي

پوتین: کاهش مخاطرات استفاده از ارز خارجی باید در اولویت باشد


رییس جمهور روسیه می گوید که اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) باید کاهش مخاطرات استفاده از ارزهای خارجی را در اولویت قرار دهد.

- رییس جمهور روسیه می گوید که اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) باید کاهش مخاطرات استفاده از ارزهای خارجی را در اولویت قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه می گوید که اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) باید کاهش خطرات ناشی از کاربرد ارزهای خارجی و سامانه های پرداخت در تجارت دوجانبه را در اولویت قرار داده و به فکر اتصال به جایگزین روسی این سامانه ها باشد.

پوتین در بیانیه ای که کرملین منتشر کرده، گفت: مسئولیت ضروری این است که مخاطرات اقتصادی ناشی از کاربرد ارزهای خارجی و سامانه های پرداخت در تجارت دوجانبه، دائما و به قید فوریت کاهش پیدا کند.

وی افزود: معتقدیم که شرط اجتناب ناپذیر برای روابط تجاری باثبات در داخل اتحادیه، اتصال شرکا به سامانه پیام رسان مالی بانک روسیه و توسعه تعاملات درون ‍سامانه ای سیستم های پرداخت ملی است.

رییس جمهور روسیه همچنین از اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواست تا توسعه ظرفیت فناوری را در اولویت قرار دهد و تاکید کرد: مشخصا توسعه ظرفیت فناوری کشورهای عضو اتحادیه و استقلال حقیقی و خودکفایی آنها در این حوزه، باید یکی از اولویت های مهم راهبردی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین: کاهش مخاطرات استفاده از ارز خارجی باید در اولویت باشد

پوتین: کاهش مخاطرات استفاده از ارز خارجی باید در اولویت باشد