مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 12:302023-01-24بين الملل

تشدید تنش ها بین آنکارا و استکهلم؛ فنلاند خواستار تعلیق مذاکرات با ترکیه شد


در پی تشدید تنش ها بین سوئد و ترکیه پس از اقدام اهانت آمیز استکهلم در هتک حرمت قرآن، وزیر خارجه فنلاند خواستار تعلیق مذاکرات سه جانبه آنکارا-استکهلم و هلسینکی درباره پیوستن به ناتو شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در پی اختلافات اخیر ترکیه با دو کشور فنلاند و سوئد در خصوص پیوستن به ناتو، پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند امروز (سه شنبه) خواستار تعلیق مذاکرات سه جانبه فنلاند-سوئد و ترکیه در خصوص پیوستن این دو کشور اروپایی به ناتو شد.

روزنامه دیلی صاباح ترکیه در این خصوص گزارش کرد، در بحبوحه تشدید تنش ها میان استکهلم و آنکارا در پی اقدام توهین آمیز سوئد در صدور مجوز هتک حرمت قرآن کریم مقابل سفارت ترکیه در استکهلم، هاویستو گفت: مذاکرات باید متوقف شود.

پس از آرام شدن اوضاع از سرگرفته شود .

اخیراً تعدادی از گروه های افراطی در اقدامی هتاکانه اقدام به آتش زدن قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم کردند که واکنش تند دولت ترکیه را به همراه داشت.

 سخنگوی پلیس سوئد هم در اقدامی اسلام ستیزانه عنوان کرد که به رهبر اسلام ستیز حزب راست افراطی استرام کورس دانمارک اجازه داده تا در راهپیمایی مقابل سفارت ترکیه، قرآن را بسوزاند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید تنش ها بین آنکارا و استکهلم؛ فنلاند خواستار تعلیق مذاکرات با ترکیه شد

تشدید تنش ها بین آنکارا و استکهلم؛ فنلاند خواستار تعلیق مذاکرات با ترکیه شد