مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 08:302023-01-28سياسي

اصولی برای جلسه اول خواستگاری


یک روانشناس و کارشناس مذهبی در خراسان جنوبی اظهار کرد: توجه به یک سری اصول و جزییات در خواستگاری توسط خانواده پسر برای رسیدن به هدف لازم است .

- حجت الاسلام قاسم فلسفی، در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در ماه های رجب و شعبان خواستگاری ها رونق می گیرد، در مورد طرح مسئله برای اولین جلسه خواستگاری، گفت: مراسم خواستگاری در هر نقطه از کشور راه و روش خود را دارد؛ حتی در هر خانواده ای رسم و رسوم و آداب این کار متفاوت است اما معمولا استانداردهایی برای این کار در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به رفتار پسران و خانواده آنان در این جلسه، افزود: زمان خواستگاری باید از قبل تعیین شود؛ خانواده پسر باید قبل از حضور در خانه دختر، زمان و ساعت خواستگاری را با خانواده دختر هماهنگ کنند تا خانواده دختر بتوانند شرایط خواستگاری و خانه را برای حضور خواستگاران مهیا کنند.

فلسفی ادامه داد: خانواده پسر اگر بدون هماهنگی وارد خانه دختر شوند، شاید خانواده دختر و وضعیت خانه به گونه ای باشد که پذیرش مهمان ها کمی به تاخیر بیانجامد و باعث سوء تفاهم و حس بی احترامی به خانواده پسر دست بدهد که اصلا خوشایند نیست.

وی بیان کرد: زمان خواستگاری بهتر است بعد ازظهر و یا ساعات اولیه شب باشد چراکه در این موقع از روز معمولا تمام اعضای خانواده و افراد تاثیرگذار دختر و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصولی برای جلسه اول خواستگاری

اصولی برای جلسه اول خواستگاری