مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 20:252023-01-31پزشكي

بیماری های قلبی و سرطان ها علت عمده مرگ و میر در اردبیل


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها و سوانح و حوادث سه علت نخست مرگ و میر در استان اردبیل هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد جعفرزاده شامگاه سه شنبه در جلسه کمیته دانشگاهی نظام ثبت و طبقه بندی علل مرگ و میر اظهار کرد: شاخص مرگ در اردبیل 3.

6 درصد می باشد.

وی با اشاره به شاخص های اساسی مرتبط با مرگ و میر در سال های 1400 و 1401 خاطرنشان کرد: در سال های 1399 و 1400 به دلیل پاندمی بازگشته است، گفت: مشارکت سازمان های مرتبط در راستای کاهش مرگ و میر ناشی از سوانح و حوادث و آموزش های لازم در اصلاح سبک زندگی می تواند در این راستا مؤثر باشد.

جعفرزاده بیان کرد: پیشگیری از ابتلاء و نیز تشخیص به موقع در برخی از بیماری های غیرواگیر می تواند نقش به سزایی در کاهش مرگ و میر داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح سبک زندگی غلط از جمله کم تحرکی و رژیم غذایی نامناسب، ضمن حفظ سلامتی و تندرستی سبب زندگی بانشاط و شاداب می شود، اظهار کرد: بیماری های قلبی و عروقی یکی از عارضه های اصلی زندگی ماشینی است و تعداد زیادی از مردم به آن دچار شده اند که رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی راهکار اصلی درمان آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های قلبی و سرطان ها علت عمده مرگ و میر در اردبیل

بیماری های قلبی و سرطان ها علت عمده مرگ و میر در اردبیل