مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 07:002023-02-07فرهنگي

داستان های یک سیمرغ حاشیه ساز/ چه کسی نظر «مردم» را می داند؟


سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فجر از نگاه تماشاگران، در حالی در آستانه حذف از ترکیب جوایز این رویداد قرار گرفته که تا به امروز سرگذشت پرفرازونشیبی داشته است.

- خبرگزاری مهر - گروه هنر- زهرا منصوری: پیش از انتشار جدول سینماهای مردمی بود که زمزمه هایی از حذف یک سیمرغ شنیده می شد، سیمرغی که به گواه سینماگران مهمترین جایزه جشنواره فیلم فجر به شمار می رود، هم در گیشه راهگشاست هم سرنوشت اکران بدون قید و بند یک فیلم سینمایی را برای فصل طلایی نوروز تعیین می کند،.

همین شد که همزمان با انتشار این جدول گمانه زنی ها قوت پیدا کرد.

جشنواره فیلم فجر در دوره چهل و یکم اساساً روزهای پر التهابی را شاهد است همان چیزی که دست اندرکاران فجر را بارها و بارها بر آن داشته تا به موضع گیری صریح بپردازند و از خط دهی و تحریک رسانه های معاند و برخی دشمنی ها هم سخن به میان بیاورند.

قصه حذف سیمرغ مردمی اما از آنجایی آغاز می شود که فیلم های این دوره از جشنواره با وقفه ای در زمینه تولید آماده نمایش شدند این موضوع تا جایی است که حتی خبر رسیده برخی از فیلم ها هنوز و در نیمه راه برگزاری جشنواره هم آماده نمایش نیستند و مراحل فنی را طی می کنند.

به موازات همین موضوع مجتبی امینی دبیر این رویداد در نشست خبری اش درباره ابهامات این جایزه عنوان کرد که با توجه به تأخیر مراح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان های یک سیمرغ حاشیه ساز/ چه کسی نظر «مردم» را می داند؟

داستان های یک سیمرغ حاشیه ساز/ چه کسی نظر «مردم» را می داند؟