مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 10:502023-02-07سياسي

ضرورت بازنگری در تاریخ گرافیک انقلاب اسلامی


مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اصفهان گفت: آثار ارائه شده در نمایشگاه ها نشان می دهد تاریخ گرافیک انقلاب اسلامی را باید از نو نوشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار، مجتبی مجلسی گرافیست و مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری اصفهان شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سیاه، سفید، قرمز اظهار داشت: سال هاست منابع و پژوهش های تاریخی در حوزه گرافیک سعی جدی دارند تاریخ گرافیک ایران ، خصوصاً تاریخ گرافیک انقلاب اسلامی را در نام برخی افراد و در تهران منحصر کنند و اگر بی تفاوت از این انحصار رد شویم این پژوهش های ناقص می شود تاریخ! وی با اشاره به آثار استاد محمّد موحدیان عطار افزود: ایشان با خلق آثار بی نظیر در سبک، ترکیب عناصر، انتخاب رنگ ها و شعارها و محتواهای متفاوت و تداوم آن ها در بیش از دویست و اندی پوستر در بین سال های 1357 تا 1360 خود را از دیگر طراحان و گرافیست های به نام آن روزها متمایز کرده است.

وی تصریح کرد: کثرت و کمیت آثار ایشان در کنار کیفیت و دوری از تکرار در سبک و خلق آثاری که می شود نام گرافیک و پوستر را با تمام تمایزهایش به آن اطلاق کرد؛ حاکی از آن است که می شود به راحتی و با اعتماد به نفس؛ نتایج تمام پژوهش های مربوط به تاریخ گرافیک انقلاب اسامی که در ده ها عنوان کتاب منتشر شده است را زیر سوالی اساسی برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت بازنگری در تاریخ گرافیک انقلاب اسلامی

ضرورت بازنگری در تاریخ گرافیک انقلاب اسلامی