شنبه، 22 بهمن 1401 ساعت 13:452023-02-11پزشكي

درخشش نظریه اینشتین در یک کهکشان نامریی!

دانشمندان به لطف نظریه نسبیت اینشتین توانستند یک کهکشان نامریی را مشاهده کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از پاپیولار مکانیکس، یافتن کهکشان های جدید کار سختی است.

اما گروهی از پژوهشگران مدرسه بین المللی مطالعات پیشرفته (SISSA) می گویند که یک کهکشان جدید را در یک جهان نسبتا جوان کشف کرده اند و همه این اکتشافات به لطف نظریه نسبیت آلبرت اینشتین به دست آمده اند.

ماریکا جولیتی (Marika Giulietti) که اخترفیزیک و کیهان شناسی را در مدرسه بین المللی مطالعات پیشرفته مطالعه می کند، گفت: این یک جرم آسمانی بسیار ویژه بود.

پژوهشگران در مقاله این پژوهش جدید نوشتند: این جرم آسمانی کهکشان، آن قدر تاریک و فشرده بود که تقریبا نامریی بود.

جولیتی ادامه داد: کهکشان های بسیار دور، معادن واقعی اطلاعات در مورد تکامل گذشته و آینده جهان ما هستند اما مطالعه آنها بسیار چالش برانگیز است.

اگر علاوه بر فاصله دور، نور ضعیفی که از آنها دریافت می کنیم و گسترش غبار میان ستاره ای را اضافه کنید، می بینید که ما برای رصد این کهکشان های ناشناخته، مشکل داریم.

پژوهشگران در ادامه مقاله نوشتند: اگرچه دانشمندان در سال های اخیر چندین کهکشان دوردست را کشف کرده اند اما این کهکشان ها به طور کلی حتی برای قوی ترین تجهیزات نوری مانند تلسکوپ فضایی هابل کاملا نامریی به نظر می رسند.

درخشش نظریه اینشتین در یک کهکشان نامریی!