مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 17:302023-02-12اقتصادي

معاون وزیر جهاد کشاورزی: 90 درصد روغن خوراکی کشور وارداتی است


معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: متاسفانه 90 درصد روغن خوراکی کشور وارداتی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل ، سیدمجتبی خیام نکویی عصر امروز در آیین رونمایی از سند الگوی کشت کشاورزی استان اردبیل، اظهار کرد: متاسفانه 90 درصد روغن خوراکی کشور وارداتی است و که افزایش میزان کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا، منجر به کاهش واردات خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر میزان سرانه مصرف روغن خوراکی در کشورمان به ازای هر نفر 22 الی 24 کیلو است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که انقلاب بهره وری کشاورزی باتوجه به علم و دانش کشور میسر است، تصریح کرد:  در راستای توسعه و پیشرفت نوین کشاورزی کشور، انقلاب بهره وری یکی از ارکان اصلی و مهم به شمار می رود که این اقدام مهم، با توجه و اتکا به علم و دانش میسر و امکان پذیر خواهد بود.

نکویی عنوان کرد: در حال حاضر باتوجه به اقدامات دولت سیزدهم، در کلیه سطوح عالی کشور اتحاد و انسجام حداکثری جهت بهبود و پیشرفت کشاورزی وجود دارد.

وی افزود: اطلاعات نیازمندی کشور در حوزه محصولات کشاورزی و گلخانه ای مناسب نیست و مشکلاتی که در حوزه برخی صیفی جات همچون پیاز و گوجه فرنگی وجود دارد به همین دلیل بوده که اقدامات اساسی برای تدقین اطلاعات و آمار در دست اقدام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر جهاد کشاورزی: 90 درصد روغن خوراکی کشور وارداتی است

معاون وزیر جهاد کشاورزی: 90 درصد روغن خوراکی کشور وارداتی است