مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 06:422023-02-13سياسي

بزرگ ترین پیام 22 بهمن امسال چه بود؟


مردم ایران خیلی باهوش تر از آنند که در بین همه مشکلات اقتصادی و سوءمدیریت برخی و فضای افسارگسیخته شبکه های معاند، بتوان آن ها رافریب داد و با تحریک هیجان موقتی، - خبرگزاری فارس ـ یادداشت ـ حسین مطیع: کارل یاسپرس فیلسوف معروف آلمانی قرن بیستم می گوید: غرب وقتی می تواند به کشوری حمله کند که آن تمدن مرده باشد یعنی توان دفاع عقلی و معرفتی نداشته باشند؛ فرهنگ یا دین آنها به عادت تبدیل شده باشد و دین خود را صرفاً از دهان پدران و مادران گرفته باشند.

این سخن ما را به یاد حدیث معروفی از مولا علی (ع) می اندازد که: من اخذ دینه من افواه الرجال اخرجه الرجال کما ادخلوه اگر کسی  دین خود را از دهان دیگران بگیرد افراد دیگری (با یک هیمنه و ترفند دیگری) او را از دین خارج می کنند.

ولی در فرهنگ انقلاب، امتی بودند که اهل برهان و شهود بودندو دین خود را از کتاب و سنت گرفته بودند که به تعبیر حدیث شریف اگر کوه ها بلرزند دین آن ها تکان نخواهد خورد! حجم حملات وسیع رسانه ای در طول 44 سال و خصوصاً در پاییز گذشته، آنقدر زیاد بود که اگر آن پشتوانه های عمیق معرفتی، عقلی، وحیانی و شهودی نبود این انقلاب را به فنا داده بود.

پس این فرهنگ زنده است و نمی توان این حماسه بی نظیر مردم در22 بهمن  امسال راصرفا به هیجان تقلیل داد؛ مگر هیجان چند سال می پاید؟ آنهم با مردمی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگ ترین پیام 22 بهمن امسال چه بود؟

بزرگ ترین پیام 22 بهمن امسال چه بود؟