مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 08:102023-02-13دانش

قطع همکاری با اساتید دانشگاه ها سیاسی نیست/ابلاغ کلیات عفو عمومی به وزارت علوم


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص قطع همگاری دانشگاه ها با برخی اساتید گفت: برخی دانشگاه ها عذر برخی از اساتید حق التدریس که ظرفیتی برای آنها در دانشگاه وجود نداشته، - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص قطع همگاری دانشگاه ها با برخی اساتید گفت: برخی دانشگاه ها عذر برخی از اساتید حق التدریس که ظرفیتی برای آنها در دانشگاه وجود نداشته، را خواسته اند و یا ممکن است به دلیل اینکه واحد موظفی برای اعضای هیئت علمی یک دانشگاه وجود داشته باشد، دانشگاه با اساتید حق التدریس قطع همکاری کرده باشد.

دکتر مرتضی فرخی در گفت وگو با ایسنا، درباره قطع همکاری با اعضای هیئت علمی و اساتید از سوی برخی از دانشگاه ها اظهار کرد: آماری در ارتباط با اخراج اساتید دانشگاه ها پس از اغتشاشات اخیر وجود ندارد.

اگر مواردی از اخراج اساتید مطرح می شود دلیل آن ناتوانی علمی و عدم دریافت پایه ها در زمان مقرر است.

بر مبنای آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی، اگر استادی با رکود مواجه شود دانشگاه موظف است که فرصت مقتضی به وی بدهد و سپس در صورت تداوم رکود علمی استاد با وی قطع همکاری کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هیچ یک از اساتید دانشگاه ها به دلیل مسائل سیاسی اخراج نشده اند؟ گفت: تاکنون رای قطعی مبنی بر اخراج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطع همکاری با اساتید دانشگاه ها سیاسی نیست/ابلاغ کلیات عفو عمومی به وزارت علوم

قطع همکاری با اساتید دانشگاه ها سیاسی نیست/ابلاغ کلیات عفو عمومی به وزارت علوم