مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 00:002023-02-17اقتصادي

99 درصد داروهای مورد نیاز کشور توسط نخبگان ایرانی تولید شد


در سال جاری بالغ بر 99 درصد داروهای مورد نیاز کشور توسط نخبگان ایرانی تولید شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید حیدر محمدی، روز جمعه در حاشیه اجلاس سه روزه معاونان غذا و داروی کشور در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به کیفیت مطلوب داروهای ایرانی اظهار داشت: صنعت دارو در ایران پیشرو است و ایران سالانه حدود 200 میلیون دلار دارو به کشورهای مختلف جهان صادر می کند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران صادرکننده وینتیلاتور تنفسی است، عنوان کرد: بخش مهمی از داروهای تولیدی کشور را داروهای بیولوژیکی تشکیل می دهد و ایران جزو برترین تولیدکنندگان این دارو در جهان به شمار می رود.

وی، عدم قیمت گذاری دارو در ماه های ابتدای سال و کمبود نقدینگی شرکت‎ های دارویی را از مهمترین دلایل کمبود دارو در ماه های شهریور تا آبان عنوان کرد و ادامه داد: شیب کمبود دارو از آذرماه نزولی شد و هم اکنون موجودی 60 درصد اقلام دارویی پایدار شده و به 6 ماه رسیده است.

مشکلی در زمینه آنتی بیوتیک خوراکی در کشور نداریم محمدی از وردات 7 میلیون و 500 هزار آنتی بیوتیک به کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر مشکلی در حوزه آنتی بیوتیک خوراکی وجود ندارد.

رییس سازمان غذا و داروی کشور، تغییر الگوی مصرف دارو بعد از شیوع ، مصرف دارو به دلیل عدم رعایت شیوه نامه ها افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

99 درصد داروهای مورد نیاز کشور توسط نخبگان ایرانی تولید شد

99 درصد داروهای مورد نیاز کشور توسط نخبگان ایرانی تولید شد