مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 12:252023-02-20سياسي

150 اثر به همایش ملی زبان ها و گویش های مناطق مرزی ایران ارسال شد


دبیر همایش ملی زبان ها و گویش های مرزی مناطق ایران در دانشگاه بیرجند از ارسال 150 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

- محمد امین ناصح در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جشنواره زبان ها و گویش های مرزی بیان کرد: برای شرکت در این همایش از دکتر حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سفیر ایران در یونسکو و رییس دانشکده مرزبانی انتظامی کشور دعوت شده است.

وی عنوان داشت: استادان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و همچنین صاحب نظران، دانشجویان و پژوهشگران علاقمند حوزه های زبان و زبان شناسی و علوم وابسته به آن در فرصت مشخص شده 150 مقاله برای شرکت در نخستین همایش ملی زبان ها و گویش های مناطق مرزی ایران ارسال کردند.

ناصح با اشاره به اینکه این همایش یک روزه دهم اسفند ماه سال 1401 برگزار می شود، افزود: این همایش با هدف تبادل دانش بین صاحب نظران مرتبط و معرفی دستاوردهای پژوهشی استادان و دانشجویان در زمینه زبان ها و گویش های نواحی مرزی ایران به ویژه از منظر تطبیقی با زبان ها و گویش های مرتبط در آن سوی مرز و در سطحی کلان برگزار می شود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از زبان ها و گویش های رو به زوال در مناطق مرزی، اظهار کرد: بومی سازی و کاربردی نمودن منابع درسی دانشجویان در زمینه معرفی و ثبت زبان ها و گویش های مناطق مرزی ایران و برر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

150 اثر به همایش ملی زبان ها و گویش های مناطق مرزی ایران ارسال شد

150 اثر به همایش ملی زبان ها و گویش های مناطق مرزی ایران ارسال شد