مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 10:302023-02-22اجتماعي

آغاز شمارش حیات وحش پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز شمارش حیات وحش پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا خبر داد.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز شمارش حیات وحش پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا خبر داد.

اسلام جاودان خرد افزود: 75 نفر کارشناس و محیط بان با همراهی تشکل های مردمی و نیروهای بازنشسته در قالب 26 اکیپ طی دو روز 93 هزار هکتار منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا را شمارش خواهند کرد.

وی اظهارکرد: از امروز سه شنبه به مدت 48 ساعت 75 نفر نیرو در قالب 26 اکیپ حیات وحش93 هزار هکتاری منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا را آمار برداری خواهند کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در اجرای این برنامه که گونه های شاخص علفخوار ،گوشتخوار و شبگرد پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا آمار برداری خواهد شد زیستگاه منطقه نیز مورد پایش و بررسی قرار می گیرد.

جاودان خرد از دیگر اهداف این سرشماری را تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق تحت مدیریت دانست و تصریح کرد: اگرچه مشاهدات سایر گونه ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم های سرشماری ثبت می شود، اما دراین سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می گیرد وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه ای نیز مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز شمارش حیات وحش پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا

آغاز شمارش حیات وحش پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا