مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 11:102023-02-28بين الملل

خوشحالی آمریکا از سفر وزیر خارجه عربستان به اوکراین


آمریکا از سفر وزیر خارجه عربستان سعودی به کی یف پایتخت اوکراین استقبال کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از روسیاالیوم، آمریکا از سفر وزیر خارجه عربستان سعودی به کی یف پایتخت اوکراین استقبال کرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در واکنش به سفر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان به کی یف گفت: ما از سفر وزیر خارجه عربستان سعودی به همراه هیأت بلندپایه سعودی از مسئولان امور انسانی و انرژی به کی یف استقبال می کنیم.

همچنین از اختصاص بیش از 400میلیون دلار کمک توسط عربستان به اوکراین که شامل بخش انرژی و دیگر کمک های اساسی می شود که انتظار می رود که به زودی به اوکراین تحویل داده شود، استقبال می کنیم.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که این سفر می تواند به تقویت روابط آمریکا و عربستان که به دلیل تن ندادن ریاض به افزایش تولید نفت رو به سردی گراییده بود، کمک کند.

روز گذشته وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین روز گذشته میزبان فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان بود.

وزیر خارجه عربستان در ابتدا سلام سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور را به زلنسکی، دولت و ملت اوکراین ابلاغ کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوشحالی آمریکا از سفر وزیر خارجه عربستان به اوکراین

خوشحالی آمریکا از سفر وزیر خارجه عربستان به اوکراین