مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 خرداد 1403 ساعت 13:302024-06-18اقتصادي

ایجاد شورای سیاست گذاری برای مطالعات آنالیز و استحصال لیتیوم از شورابه ها


مدیرکل دفتر کانه آرایی و فرآوری موادمعدنی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی از ایجاد شورای سیاست گذاری برای مطالعات آنالیز و استحصال لیتیوم از شورابه های کشور خبر داد.

- مدیرکل دفتر کانه آرایی و فرآوری موادمعدنی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی از ایجاد شورای سیاست گذاری برای مطالعات آنالیز و استحصال لیتیوم از شورابه های کشور خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن محمدخانی با بیان این که تولیدکنندگان اصلی لیتیوم در دنیا چین، استرالیا و شیلی هستند، گفت: منابع اصلی استحصال لیتیوم ذخایر پگماتیتی و شورابه ای است و بزرگترین ذخایر شورابه ای در آمریکای جنوبی (شیلی، آرژانتین و بولیوی) و بزرگ ترین ذخایر سنگی لیتیوم در استرالیا و چین قرار دارد.

محمدخانی با اشاره به این که در ایران هنوز ذخیره قابل توجهی از لیتیوم یافت نشده است، خاطرنشان کرد: از آنجا که ذخایر شورابه ای متعددی در مناطق مختلف کشور ما پراکنده است و وجود لیتیوم در آنها محتمل است، بررسی و مطالعه حضور لیتیوم در آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی، آنالیز را به عنوان یکی از چالش های پیش روی اکتشاف لیتیوم در شورابه ها عنوان کرد و گفت: آنالیز این عنصر در شورابه ها نیاز به کالیبراسیون تجهیزات مختص این عنصر و کارشناس حرفه ای دارد و به منظور هم افزایی و جلوگیری از کارهای تکر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد شورای سیاست گذاری برای مطالعات آنالیز و استحصال لیتیوم از شورابه ها

ایجاد شورای سیاست گذاری برای مطالعات آنالیز و استحصال لیتیوم از شورابه ها