مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1395 ساعت 12:252016-04-16اقتصادي

باشکوه ترین ساختمان هایی که ساخته نشدند!


«با توجه به اخباری که از دوبی درباره ساخت یک آسمانخراش تازه که از برج خلیفه هم بلندتر است، به گوش می رسد، گویا فهرست عجایب معماری بنای طویل تر شدن دارد.

- با توجه به اخباری که از دوبی درباره ساخت یک آسمانخراش تازه که از برج خلیفه هم بلندتر است، به گوش می رسد، گویا فهرست عجایب معماری بنای طویل تر شدن دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرادید به نقل از سی ان ان نوشت: اما چه خواهد شد اگر این ساختمان هیچگاه از طرح به عمل نرسد؟ تاریخ معماری مملو است از پروژه های شکست خورده که به خاطر بدشانسی و بحران های اقتصادی و حتی کلاهبرداری به اجرا نرسیدند.

در زیر با چند پروژه مشهور از این دست آشنا می شوید: کاخ شوراها، بوریس لوفان طراحی عظیم بوریس لوفان برای کاخ شوراها به یکی از نمونه های تمام و کمال طرح های بزرگ اجرا نشده تبدیل شده است.

در سال 1931 مسابقه ای بین المللی برای انتخاب طرحی برای ساخت یک کاخ دولت و کنگره جدید در مسکو برگزار و این طرح برنده مسابقه شد.

این ساختمان با 416 متر ارتفاع از امپایر استیت که در آن زمان بلندترین ساختمان جهان بود، پیشی می گرفت و سالن اصلی آن با 160 متر عرض و 100 متر ارتفاع، ظرفیت 21000 صندلی را داشت.

کاخ شوراها، بوریس لوفان این طرح به مرور زمان مورد بازبینی های بسیار قرار گرفت و بر ویژگی های نئوکلاسیک و مجسمه غول آسای لنین در بالای س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باشکوه ترین ساختمان هایی که ساخته نشدند!

باشکوه ترین ساختمان هایی که ساخته نشدند!