مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1395 ساعت 16:112016-12-26اقتصادي

افزایش بودجه پژوهشی کشور، صرفاً روی کاغذ!


بودجه پژوهشی کشور در لایحه بودجه 96 در حالی با افزایش 2 هزار میلیاردی نسبت به امسال به 16 هزار میلیارد تومان رسیده است که میزان تخصیص بودجه پژوهشی در سال جاری به قدری پایین بوده که اعتراضات رسانه ای وزیر علوم را به همراه داشته است.

- گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو-امیر سعید قنبری؛ یکی از نکات مهم لایحه بودجه سال 96 که 14 آذرماه توسط رییس جمهور تقدیم مجلس شد، افزایش بودجه پژوهشی کشور بود.

در این لایحه، کل بودجه پژوهشی سال آینده، با 2 هزار میلیارد تومان افزایش نسبت به سال جاری، حدود 16 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

بااین وجود، امید چندانی به تحقق این بودجه وجود ندارد و می توان این افزایش بودجه را صرفاً افزایش بودجه روی کاغذ دانست زیرا میزان تخصیص بودجه پژوهشی در سال جاری به قدری پایین بوده که اعتراضات رسانه ای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را به همراه داشته است.

محمد فرهادی در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 15 آبان ماه امسال گفت: تاکنون بودجه پژوهشی لازم پرداخت نشده است .

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دو هفته بعد هم در نشستی با هیئت رییسه دانشگاه کردستان بار دیگر از عدم تخصیص بودجه پژوهشی انتقاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بودجه پژوهشی کشور، صرفاً روی کاغذ!

افزایش بودجه پژوهشی کشور، صرفاً روی کاغذ!