مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 فروردین 1397 ساعت 11:452018-04-15بين الملل

رونمایی از اولین «هتل لاکچری» در فضا!


گذراندن تعطیلات خارج از سیاره ی زمین ممکن است برای بیشتر ما مثل داستانی علمی - تخیلی باشد اما بزودی این رویا به مقصدی قابل دستیابی تبدیل خواهد شد.

- یوری گاگارین در سال 1961 اولین انسانی بود که به فضا رفت و در 108 دقیقه مدار زمین را یک دور کامل پیمود و عصر سفرهای فضایی انسان با این پرواز آغاز شد.

به یمن رقابت بین آمریکا با شوروی، هشت سال بعد از گاگارین، نیل آرمسترانگ، فضانورد آمریکایی موفق شد به فضا سفر کند و اولین انسانی باشد که روی کره ی ماه پا گذاشته؛ هرچند برخی معتقدند این سفر بیش از آنکه کار ناسا باشد، حاصل کار هالیوود است اما ماجرای سفرهای توریستی به فضا دیگر خیالی و دروغین نیستند.

تصویری که گفته می شود از نیل آرمسترانگ روی کره ی ماه گرفته شده؛ برخی معتقدند تمام این سفر ساختگی بوده و در هالیوود ساخته و پرداخته شده است توریسمِ فضایی، به سفر فضایی برای تفریح، گذران اوقات فراغت یا کسب وکار گفته می شود که افراد هزینه ی آن را از جیب خودشان می پردازند.

تا کنون فقط یک بار در سال 2005 یک گروه هفت نفره که انوشه انصاری هم جزء آنان بود با فضاپیمای روسی سایوز موفق شده اند به چنین گردشی بروند.

سازمان فضایی روسیه اولین جایی بود که گردشگری فضایی را عملی کرد و تا امروز هیچ کس دیگری موفق به این کار نشده است اما شرکت های فضایی دیگری در انگلست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از اولین «هتل لاکچری» در فضا!

رونمایی از اولین «هتل لاکچری» در فضا!