مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 خرداد 1397 ساعت 12:062018-06-11فرهنگي

دست سینماگران مستقل در جیب دولت!


انتشار فهرست بلندبالای سینماگرانی که از بنیاد سینمایی فارابی و موسسه رسانه های تصویری پول دریافت کرده اند، واکنش های متعددی را در میان اهل هنر و سینما برانگیخت - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، انتشار فهرست بلندبالای سینماگرانی که از بنیاد سینمایی فارابی و موسسه رسانه های تصویری پول دریافت کرده اند، واکنش های متعددی را در میان اهل هنر و سینما برانگیخت.

بیشترین واکنش نسبت به فیلمسازانی بود که ادعای استقلال مالی در فعالیت های خود داشتند.

اگرچه پیش از این نیز بار ها و بار ها در همین صفحه و همچنین صفحات تصویر روز کیهان نسبت به وابستگی این دسته از سینماگران به پول دولت مطالب و مقالاتی منتشر شده بود، ولی همواره با انکار و تکذیب آن ها مواجه می شدیم.

باید ذکر نمود در کشور هایی مانند ایران که صنعت سینما هنوز به حدی از رشد برای خودکفایی نرسیده، کمک های دولت و نهاد هایی مانند آن خالی از اشکال بوده و حتی در مواردی لازم می نماید البته بایستی با نظارت و دقت بیشتری صورت پذیرد.

اما اینکه برخی سینماگران کمک های هنگفت مالی دولت را از کیسه ملت دریافت کرده و بر ضد خواست و عقائد و باور های همان ملت حرکت کرده و فیلم بسازند و ادعای مستقل بودن هم داشته باشند، حکایت نمک خوردن و نمکدان شکستن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست سینماگران مستقل در جیب دولت!

دست سینماگران مستقل در جیب دولت!