مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 اسفند 1401 ساعت 12:152023-03-04اقتصادي

دهه آینده دهه ریاضت آبی است/ لزوم تهیه نقشه مقابله با بحران آب


نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه دهه آینده دهه ریاضت آبی در کشور است، بر ضرورت تهیه نقشه راه و الگوی برون رفت از بحران آب تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین سلاح ورزی امروز در همایش روز ملی آب که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: مطابق روال هر سال شعار این روز برگرفته از شعار سازمان ملل متحد در روز جهانی آب و با نگاه به مسائل آب کشور تهیه شده است، سازمان ملل متحد از شتاب جوامع در ایجاد تغییر، افزایش تلاش ها برای حل مسائل مربوط به آب تاکید می کند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: وضعیت منابع آب زیرزمینی، فرونشست زمین، شرایط زیست محیطی، خشک شدن دریاچه ها و رودخانه ها، تهدیدات مربوط به ریزگردها، تهدید کسب و کارهای وابسته به آب و کشاورزی، بروز تعارضات اجتماعی و در نهایت تهدید پایداری سرزمین همه حاکی از لزوم تغییر رویکردها و پایان دادن به تصورات، تصمیمات و اقدامات متوهمانه و فراتر از ظرفیت اکوسیستمی این سرزمین است.

شرایط موجود و پافشاری بر ادامه این روند حاکی از آن است که متخصصان و روشنفکران نتوانسته اند پنجره گفت وگو و تعامل را چه میان جامعه روشنفکری و چه بین جامعه روشنفکری از یک سو و حاکمیت از سوی دیگر بگشایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهه آینده دهه ریاضت آبی است/ لزوم تهیه نقشه مقابله با بحران آب

دهه آینده دهه ریاضت آبی است/ لزوم تهیه نقشه مقابله با بحران آب