مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 اسفند 1401 ساعت 08:302023-03-03بين الملل

دستگیری دو آمریکایی به اتهام فروش فناوری به روسیه


وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی دو ساکن ایالت کانزاس این کشور را به اتهام صادرات غیرقانونی فناوری مربوط به هوانوردی و ارائه خدمات تعمیرات برای تجهیزات به روسیه دستگیر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از تارنمای خبری المپین، سیریل گریگوری بویانوفسکی و داگلاس رابرتسون به توطئه، صادرات کالاهای کنترل شده بدون مجوز، جعل و عدم ارائه اطلاعات الکترونیکی صادرات و قاچاق کالا بر خلاف قوانین ایالات متحده متهم شدند.

این اتهامات در حالی مطرح می شود که آمریکا از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در 5 اسفند سال گذشته، تحریم ها و مجازات های مالی علیه روسیه را به شدت تشدید کرده است.

در کنار هزاران تحریم علیه مردم و شرکت ها، کنترل صادرات به روسیه به منظور محدود کردن دسترسی روسیه به تراشه های کامپیوتری و سایر محصولات مورد نیاز برای تجهیز ارتش مدرن، به شدت توسط آمریکایی ها دنبال می شود.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد بویانوفسکی و رابرتسون مالک و اداره کننده شرکت بازرگانی (KanRus) بودند که ظاهراً لوازم الکترونیکی هواپیما را برای شرکت های روسی تأمین می کرد و خدمات تعمیر تجهیزات مورد استفاده در هواپیماهای ساخت روسیه را ارائه می داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری دو آمریکایی به اتهام فروش فناوری به روسیه

دستگیری دو آمریکایی به اتهام فروش فناوری به روسیه