مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اسفند 1401 ساعت 14:252023-03-05اقتصادي

کاشت یک میلیارد نهال چه تاثیری بر آب و هوای ایران دارد؟


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بااشاره به طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال طی یک بازه 4 ساله در کشور گفت: کاشت این مقدار نهال در سطح کشور می تواند سالانه 241 میلیون و 500هزار تن گردوغبار رات جذب کند.

- جعفر مرادی حقیقی در آستانه هفته منابع طبیعی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هر یک هکتار نهال کاری می تواند 62 تن گرد و غبار را جذب و به بهبود کیفی آب و هوا کمک کند.

وی افزود: کاشت این یک میلیارد اصله نهال قرار است در گستره ای به وسعت سه میلیون و 500هزار هکتار انجام شود و در واقع این طرح بیش از 3.

5 میلیون هکتار به فضای سبز کشور اضافه می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه کاشت نهال و توسعه فضای سبز جدا از مطالبه مردم، یک مطالبه بین المللی نیز هست ادامه داد: طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال یک طرح بزرگ است که با توجه به نیاز کشور و دنیا و مشکلات ناشی از آلایندگی های روزافزون، اجرای آن ضروری است.

وی با اشاره به اینکه برخی از گونه ها قدرت بسیار بیشتری در جذب گرد و خاک دارند گفت: انواع کاج از جمله گونه هایی است که علاوه بر نیاز آبی بسیار کم و قدرت سازگاری بالا با طبیعت خشک و نیمه خشک، قدرت بسیار بالایی در جذب گرد و خاک دارند و از همین رو تولید و کاشت انواع کاج سال ها است که در برنامه نهال ستان های استان سمنان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت یک میلیارد نهال چه تاثیری بر آب و هوای ایران دارد؟

کاشت یک میلیارد نهال چه تاثیری بر آب و هوای ایران دارد؟