مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 اسفند 1401 ساعت 22:342023-03-09سياسي

ایران از عدالتخواهی برای ترور حاج قاسم دست بر نمی دارد


سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در ژنو با بیان اینکه ترور حاج قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک جنایت بین المللی بشمار می رود تصریح کرد که مردم ایران از عدالتخواهی در این زمینه دست برنمی دارند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- ایرنا نوشت: علی بحرینی این مطلب را روز پنجشنبه در میزگردی که به صورت آنلاین در حاشیه پنجاه ودومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برگزار شد مطرح کرد و افزود: غیرقانونی بودن این جنایت به لحاظ نقض فاحش قوانین بین المللی و حقوق بشر و نیز پیامدهای منفی کوتاه مدت و بلندمدت آن بر حاکمیت قانون و صلح و امنیت منطقه ای، ایجاب می کند که تمامی نهادهای بین المللی ذیربط، عاملان آن را پاسخگو بدانند و به دنبال عدالت برای قربانیان باشند.

وی افزود: این ترور نه تنها نقض قانون و نظم بین المللی است، که به همان اندازه یک چالش فوق العاده برای حفظ هنجارها و استانداردهای اساسی حقوق بشر در مورد مصونیت از حق حیات بشمار می رود.

سفیر کشورمان عنوان کرد: سازوکارهای حقوق بشر سازمان ملل باید این نقض فاحش حقوق را محکوم کنند و خواهان عدالت باشند، زیرا قوانین بین المللی حقوق بشر قربانی اصلی این گونه اعمال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران از عدالتخواهی برای ترور حاج قاسم دست بر نمی دارد

ایران از عدالتخواهی برای ترور حاج قاسم دست بر نمی دارد