مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 18:302023-03-02اجتماعي

پس از 21 سال صورت می گیرد/تکمیل پازل خط یک مترو تبریز با افتتاح ایستگاه قونقا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب هوشیار عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ایستگاه قونقا به عنوان آخرین ایستگاه در دست تکمیل خط یک قطار شهری تبریز، همزمان با میلاد باسعادت حضرت ولیعصر (عج) به بهره برداری می رسد.

   وی افزود: با بهره برداری از ایستگاه 13 مترو، خط یک قطار شهری تبریز تکمیل شده و در تمام ایستگاه های 18 گانه  این خط مسافرگیری انجام خواهد شد.

  هوشیار با اشاره به مشخصات ایستگاه قونقا خاطرنشان کرد: این ایستگاه با مساحت 12 هزار و 600 متر مربع، دارای سه طبقه (سکوی سوارشدن، تراز بلیت فروشی و چند منظوره تجاری) و شامل سه دسترسی (دو ورودی جنوبی و یک ورودی شمالی) و از نوع ایستگاه ساحلی است که به دلیل  مجاورت با آرامستان تاریخی گجیل معماری این ایستگاه بر اساس مکتب هنری آذربایجان طراحی و اجرا شده است.

خط یک مترو تبریز شامل 18 ایستگاه است که از ایستگاه ائل گلی (مقابل هتل پارس) شروع شده و در ادامه از طریق راهنمایی، استاد شهریار، فلکه دانشگاه سپس در طول مسیر خیابان امام(ره) تا میدان ساعت و از میدان ساعت به سمت میدان کهن(سه راه امین) ادامه دارد.

بعد از میدان کهن، قونقا، گازران، چهارراه لاله، میدان امام حسین، شهید باکری و نهایتا ایستگاه نور شهرک نور لاله به عنوان ایستگاه پایانی در نظر گرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پس از 21 سال صورت می گیرد/تکمیل پازل خط یک مترو تبریز با افتتاح ایستگاه قونقا

پس از 21 سال صورت می گیرد/تکمیل پازل خط یک مترو تبریز با افتتاح ایستگاه قونقا