مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 اسفند 1401 ساعت 11:202023-03-03اقتصادي

آبگیری سد باغان آغاز شد


مراسم آغاز آبگیری سد باغان در استان بوشهر با حضور رییس جمهور برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، مراسم آغاز آبگیری سد باغان در استان بوشهر صبح جمعه با حضور رییس جمهور، وزیر نیرو و مسئولان استان بوشهر برگزار شد.

مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر اظهار داشت: سد باغان با حجم مخزن 32 میلیون متر مکعب و ارتفاع 56 متر با هزینه سرمایه گذاری بالغ بر هزار و 500 میلیارد تومان در شهرستان جم احداث شده است.

علی محمدی بیان کرد: با احداث این سد آب پایدار شرب شهرهای ریز، انارستان و روستاهای تابعه شهرستان جم و روستاهایی از شهرستان دشتی با جمعیت تحت پوشش بالغ بر 17 هزار نفر (افق طرح) به میزان 1.

2 میلیون متر مکعب در سال تأمین خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر آب شرب این شهرها از طریق چاه تأمین می شود که با توجه به خشکسالی های اخیر و پایین رفتن سطح آب سفرهای زیرزمینی کیفیت و کمیت آب چاه ها به شدت کاهش یافته است.

تأمین آب پایدار صنایع مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر بیان کرد: همچنین این طرح آب پایدار صنایع وابسته به وزارت نفت در منطقه رابه میزان 6 میلیون متر مکعب در سال را تأمین می کند.

وی افزود: در حال حاضر تأمین آب این صنایع از طریق چاه انجام می شود و این امر تأثیر منفی قابل ملاحظه ای بر روی سفره آب زیرزمینی دشت ریز و انارستان داشته و باعث نارضایتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبگیری سد باغان آغاز شد

آبگیری سد باغان آغاز شد