مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 اسفند 1401 ساعت 11:402023-03-10سياسي

«آیت الله خمامی» شهید راه عدالت/ لزوم معرفی علمان به نسل جوان


گیلان از دیر باز مهد مفاخر، علما و اندیشمندان بزرگ بوده و آسمان تاریخ این استان مملو از ستارگان پرفروغ است که می توان به آیت الله خمامی اشاره کرد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها- بهرام قربانپور؛ گیلان از دیر باز مهد مفاخر، علما و اندیشمندان بزرگ بوده است و آسمان تاریخ این استان کهن و متمدن مملو از ستارگان پرفروغ منابع انسانی است.

از روحانی شهید میرزا کوچک خان جنگلی سردار جنگل گرفته، تا آیت الله بهجت (ره) فومنی عالم مجاهد و نستوه و آیت الله رودباری (ره) و دیگر علما، ادبا، بزرگان و شهدای فاخر که هر کدام، یک وزنه برای گیلان تلقی می شوند، یکی دیگر از این بزرگان نیک نام و تأثیرگذار در تاریخ ایران و گیلان، آیت الله شهید ملأ محمد خمامی (ره) بود که عمر متبرک خویش را صرف استقلال و آزادی ایران کرد.

راه علمی خمام تا نجف طبق شواهد تاریخی شهید آیت الله حاج ملأ محمد خمامی در حوالی سال 1200 خورشیدی در خمام دیده به جهان گشود و از همان دوران کودکی و نوجوانی به علم و تهذیب نفس علاقه نشان داد و در دوران جوانی برای کسب علوم دینی، خمام را به سمت نجف ترک کرد و مدت ها در حوزه علمیه نجف تحصیل کرد و از محضر اساتیدی چون میرزا حبیب الله رشتی بهره ها برد و در نتیجه با تلاش و کوشش مستمر در فراگیری علوم دینی، لباس اجتهاد را به تن کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آیت الله خمامی» شهید راه عدالت/ لزوم معرفی علمان به نسل جوان

«آیت الله خمامی» شهید راه عدالت/ لزوم معرفی علمان به نسل جوان