مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 اسفند 1401 ساعت 17:552023-03-16بين الملل

استفان والت: توافق ایران و عربستان گل به خودی امریکا بود


با وجود گذشت چند روز از اعلام عادی سازی روابط ایران و عربستان با وساطت چین، اما همچنان این موضوع کانون اصلی محافل رسانه ای و مطالعاتی منطقه ای و بین الملل شده است.

- گزارش نشریه فارن پالسی از اهمیت توافق تهران و ریاض در عرصه بین الملل استفان والت: توافق ایران و عربستان گل به خودی امریکا بود با وجود گذشت چند روز از اعلام عادی سازی روابط ایران و عربستان با وساطت چین، اما همچنان این موضوع کانون اصلی محافل رسانه ای و مطالعاتی منطقه ای و بین الملل شده است.

در طول روزهای گذشته محافل خبری جهان به طور پررنگ به توفق ایران و عربستان اشاره می کردند؛ چرایی و چگونگی این توافق بخشی از سؤالات اصلی محافل رسانه ای و مطالعاتی بوده است به گونه ای که با توجه به قطع روابط دو کشور از سال 1394 تاکنون و تحولات منطقه ای، حصول آن در کوتاه مدت کمی دور از دسترس بود.

اما در نهایت ایران و عربستان بعد از چند روز گفت وگوی فشرده در پکن، سرانجام یک توافق مهم را با یکدیگر به امضا رساندند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران در ادامه نوشت: این توافق واکنش هایی را از سوی دولت های مختلف جهانی در پی داشت؛ تمامی کشورهای عربی و منطقه ای از این توافق استقبال کرده اند؛ روسیه به ایران و عربستان تبریک گفت و برخی کشورهای اروپایی آن را گامی مثبت در آینده صلح بین المللی به خصوص د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفان والت: توافق ایران و عربستان گل به خودی امریکا بود

استفان والت: توافق ایران و عربستان گل به خودی امریکا بود