مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اسفند 1401 ساعت 14:212023-03-06اقتصادي

غرس سه هزار اصله نهال در رودان


رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان از غرس سه هزار اصله نهال در هفته درختکاری در این شهرستان خبر داد.

- حسین محسنی زاده رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان صبح امروز در آیین درختکاری در رودان اظهار داشت:  طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز شده است و این طرح تعهد بین المللی است  و کشورهایی که به گونه ایی گاز کربن تولید می کنند با بهترین روش یعنی درختکاری باید آنرا جذب کنند.

وی افزود: در برخی از کشورها  همچون چین 7 میلیارد درخت در  ترکیه 4 میلیارد و در کشور ما هم طی چهار سال یک میلیارد درخت کاشته خواهد شد و باید ظرفیت تولید نهال از 17 میلیون اصله به 250 میلیون برسد که نیازمند فرهنگ سازی است و در این بین سهم استان ما 6 میلیون در طول سال در نظر گرفته شده است.

محسنی زاده با بیان اینکه رودان به لحاظ پوشش گیاهی بسیار غنی است، تصریح کرد: در هفته درختکاری  3 هزار اصله نهال در رودان کاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز نیز در روز درختکاری کاشت 500 اصله نهال در شهرستان انجام می شود و در دیگر روزهای هفته درختکاری این عمل نیک و پسندیده ادامه خواهد داشت.

درختکاری درس توحید است امام جمعه رودان نیز در این آیین اظهار داشت:در اهمیت درختکاری همین بس که مقام معظم رهبری در این ایام شخصاً درخت می کارند و این نشان از اهمیت بزرگ آن است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرس سه هزار اصله نهال در رودان

غرس سه هزار اصله نهال در رودان