مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 اسفند 1401 ساعت 09:092023-03-09بين الملل

جدال کمیته اطلاعات سنای آمریکا بر سر پیشرفت هسته‎ ای ایران


پیشرفت های هسته ای ایران؛آمریکا و متحدانش را چنان برآشفته کرده که جدال مدیر اطلاعات ملی واشنگتن با اعضای کمیته اطلاعات سنای آمریکا بر سر این بود که مقصر این وضع کیست: - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- ایرنا نوشت: اوریل هاینز مدیر اطلاعات ملی آمریکا با تام کاتن عضو تندروی کمیته اطلاعات سنای این کشور بر سر اینکه آیا جو بایدن، رییس جمهور کنونی یا دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا مقصر پیشرفت های هسته ای ایران است، جدال کردند.

بر اساس گزارش ها، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در جلسه استماع در خصوص تهدیدات جهانی اعلام کرد که تصمیم ایران برای تسریع و افزایش برنامه غنی سازی هسته ای خود در دوره ترامپ پس از ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای ایران در نوامبر 2020 اتخاذ شد و به خروج ترامپ از برجام مرتبط بود.

در مقابل، تام کاتن سناتور تندروی جمهوریخواه استدلال کرد که اگر جامعه اطلاعاتی آمریکا به نوامبر 2020 به عنوان یک نقطه عطف نگاه می کند، بایدن مقصر دستیابی ایران به پیشرفت هسته ای است زیرا جمهوری اسلامی اسلامی به این نتیجه رسیده است که می تواند از رییس جمهور آمریکا هراسی نداشته باشد.

کاتن این سوال را مطرح کرد که چرا در گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا در ارتباط با چگونگی پیشرفت هسته ای تهران هیچ اشاره ای به سیاست های دولت بایدن نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدال کمیته اطلاعات سنای آمریکا بر سر پیشرفت هسته‎ ای ایران

جدال کمیته اطلاعات سنای آمریکا بر سر پیشرفت هسته‎ ای ایران