مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اسفند 1401 ساعت 12:512023-03-07بين الملل

تلاش رژیم صهیونیستی برای امضای توافق سازش با 4 کشور اسلامی


طبق گزارش یک روزنامه رژیم صهیونیستی، این رژیم در تلاش برای امضای توافق عادی سازی روابط با چهار کشور اسلامی در آسیا و آفریقاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه یسراییل هیوم چاپ سرزمین اشغالی، در گزارشی مدعی شد که رژیم صهیونیستی در حال رایزنی و مذاکره با چهار کشور عربی و اسلامی برای امضای توافقات سازش با آن هاست.

به نوشته این روزنامه، این کشورها عبارتند از موریتانی، سومالی، اندونزی و نیجر هستند و این رایزنی ها در شرایطی است که از شدت تلاش ها برای امضای توافق عادی سازی با عربستان سعودی به دلیل تنش در روابط ریاض و واشنگتن کاسته شده است.

بنابراین گزارش، ایلی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مسئولیت این پرونده را اخیرا در دست گرفته است و بنیامین نتانیاهو ، و مقامات آمریکایی از جمله آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و عاموس هوکشتاین میانجی آمریکایی در مذاکرات لبنان و اسراییل نیز پشت پرده در این راستا فعالیت می کنند.

یسراییل هیوم نوشت که مذاکرات رژیم صهیونیستی با موریتانی که طرفین بین سال های 1999 و 2011 روابط دیپلماتیک داشتند، راحت تر پیش می رود و پیشرفت بیشتری پیدا کرده است.

در این راستا ایلی کوهن وزیر خارجه رژیم اسراییل در سفر اخیر خود به آلمان از آنالنا بِـربوک همتای آلمانی خود خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش رژیم صهیونیستی برای امضای توافق سازش با 4 کشور اسلامی

تلاش رژیم صهیونیستی برای امضای توافق سازش با 4 کشور اسلامی