مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اسفند 1401 ساعت 08:552023-03-14سياسي

توصیه های بهداشتی برای خرید و نگهداری ماهی قرمز


مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز به تشریح رعایت مسائل بهداشتی در خصوص خرید و نگهداری ماهی قرمز پرداخت.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز به تشریح رعایت مسائل بهداشتی در خصوص خرید و نگهداری ماهی قرمز پرداخت.

امیر حسین بهداد، روز سه شنبه، 23 اسفند در گفت وگو با خبرنگاران توصیه های بهداشتی در خصوص خرید ماهی را متذکر شد و گفت: خرید ماهی از فروشندگانی که ماهی را به صورت متراکم و در شرایط نامناسب بهداشتی و زیستی نگهداری می کنند، خودداری کنند.

وی با بیان اینکه ماهی قرمز باید دارای ظاهری سالم، تحرک مناسب و شنای متعادل باشد، اظهار کرد: در صورتی که ماهی ها به طور جداگانه خریداری می شوند ماهی جدید را حداقل به مدت دو هفته باید جدا نگهداری کرد و سپس به ظرف نگهداری اصلی منتقل کرد.

بهداد افزود: همچنین از شهروندان درخواست می کنیم از خرید ماهی هایی که دارای علائمی مانند باله های جمع شده و تا خورده، ماهی های بی قراری که پیوسته بدن خود را به اطراف می مالند خودداری کنند.

وی بیان کرد: چنانچه اطراف دهان یا سطح بدن ماهی دارای لکه های پنبه مانند و لبه باله ها خورده و ساییده شده باشد و همچنین پولک های ماهی ریخته شده باشد نیز باید از خرید آن پرهیز کرد چون ممکن است بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های بهداشتی برای خرید و نگهداری ماهی قرمز

توصیه های بهداشتی برای خرید و نگهداری ماهی قرمز