مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اسفند 1401 ساعت 14:372023-03-05اقتصادي

کاربران مجازی به هویت واقعی سایت های درج آگهی توجه کنند


رییس پلیس فتا استان البرز از کاربران خواست با توجه به فرا رسیدن شب عید در خریدهای مجازی به هویت واقعی سایت های درج آگهی توجه کنند تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، رسول جلیلیان، رییس پلیس فتا استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، گفت: کاربران از افرادی خرید کنند که امکان ملاقات حضوری آن ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهند.

وی اضافه کرد: خریداران اجناس هنگام خرید ، فاکتور و جعبه اصلی کالا را دریافت کرده و به یاد داشته باشند که سریال جعبه و نوع کالا یکی باشد تا اصالت کالا مشخص شود.

وی تاکید کرد: کاربران موقع خرید قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنند و حتی الامکان خرید و فروش ها را به صورت حضوری انجام دهند.

جلیلیان بیان کرد: کلاهبرداران با این ترفند، کاربر را به واریز بخشی یا نیمی از هزینه کالا وادار می کنند ولی پس از واریز وجه به صورت اینترنتی، دیگر خبری از کالا نیست.

این مقام مسؤول گفت: مجرمان سایبری از این بستر سوءاستفاده کرده و با ارائه کالاهای ارزان قیمت با طراحی زیبا و وسوسه انگیز با مخاطب شناسی خاص اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاربران مجازی به هویت واقعی سایت های درج آگهی توجه کنند

کاربران مجازی به هویت واقعی سایت های درج آگهی توجه کنند