مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اسفند 1401 ساعت 17:002023-03-06اقتصادي

پای قبض های پرماجرای گاز چطور دوباره به مجلس باز شد؟


زمستانی که گذشت، به دلیل برودت شدید هوا روزهای سختی برای تامین گاز کشور پدید آورد؛ آن هم در شرایطی که مصرف گاز در کشور با الگوهای استاندارد جهانی و حتی کشورهای منطقه فاصله قابل توجهی دارد.

- نهایتا شرکت گاز تصمیم گرفت در راستای اصلاح الگوی مصرف، تعرفه گاز پرمصرفان را افزایش دهد، موضوعی که حواشی ادامه داری به دنبال داشت و باز هم پایش به مجلس باز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هرچند که افزایش قیمت خدمات دولتی ازجمله نرخ گاز، برای اجرایی شدن معمولا از مسیر مصوبه مجلس عبور می کند و در مورد قبوض گاز نیز موافقت نمایندگان برای این مساله جلب شده بود اما در روزهای پایانی سال و اتمام فرصت تخفیف روی قبوض، گلایه هایی از سوی برخی مشترکان در این راستا مطرح شده است تا دوباره پای موضوع تعرفه گاز به مجلس باز شود.

افزایش قیمت گاز برای پرمصرف ها از 16 آذر در روزهای سرد زمستان مصرف گاز با جهش فزاینده ای روبرو بود تا جایی که میزان مصرف روزانه گاز کشور به عدد 700 میلیون مترمکعب نیز رسید، موضوعی که چاره ای جز افزایش تعرفه پرمصرف ها باقی نذاشت، در تاریخ شانزدهم آذرماه مصوبه افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف ابلاغ شد، به طوری که طبق آیین نامه اجرایی بند ک تبصره 15 بودجه 1401 تعرفه مشترکان پرمصرف بخش خانگی، یعنی از پلکان 4 به بعد افزایش یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای قبض های پرماجرای گاز چطور دوباره به مجلس باز شد؟

پای قبض های پرماجرای گاز چطور دوباره به مجلس باز شد؟