مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اسفند 1401 ساعت 08:552023-03-13پزشكي

چرا جامعه پزشکی، حقوقدانان و فعالان مدنی با طرح جوانی جمعیت مخالفت می کنند؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دی ماه1399مقارن با مطرح شدن طرح جوانی جمعیت و مسئله ی حذف غربالگری غالب متخصصان علم ژنتیک، فعالان حوزه ی پزشکی، - در نقد طرح جوانی جمعیت و حذف لزوم غربالگری، جامعه علمی نگرانِ افزایشِ فراوانی بیماری های ژنتیکی در جمعیت و به مخاطره افتادن تحقق نسل سالم و پویا هستند؛ لذا لازم است علاوه بر جامعه پزشکی، جامعه شناسان و سایر فعالان مدنی به چنین طرحی واکنش نشان دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دی ماه1399مقارن با مطرح شدن طرح جوانی جمعیت و مسئله ی حذف غربالگری غالب متخصصان علم ژنتیک، فعالان حوزه ی پزشکی، حقوقدانان، اهالی رسانه و.

در نقد طرح مذکور به ایراد نکات تخصصیِ حوزه ی فعالیت خویش پرداخته، به انحای مختلف تالی فساد و مصائب تصویب چنین طرحی را بیان کردند.

در همین راستا متخصصان و استادان علم ژنتیک و پزشکی در نشستی به بررسی راهکار ها و چالش های این طرح پرداختند.

مسئله غربالگری و مجوز سقط جنین پیش از 4ماهگی در دهه هشتاد با مجوز رهبری به قانون تبدیل و متخصصان ژنتیک و زنان با بهره مندی از تخصص و تکنولوژی تلاش می کنند تا از تولد کودکان ناقص الخلقه با توجه به نظر رهبری، پیشگیری کنند، ایشان در پاسخ به مسئله سقط درمانی با ذکر مصادیق مختلف بروز تهدید علیه حیات مادر و ناقص الخلقه بودن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا جامعه پزشکی، حقوقدانان و فعالان مدنی با طرح جوانی جمعیت مخالفت می کنند؟

چرا جامعه پزشکی، حقوقدانان و فعالان مدنی با طرح جوانی جمعیت مخالفت می کنند؟