مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اسفند 1401 ساعت 08:452023-03-13اقتصادي

سلطه ی دلالان بر مرکبات مازندران


باغ های مرکبات مازندران امسال از بازدهی خوبی برخوردار بوده است اما آنچه موجب نارضایتی باغداران را فراهم کرده نرخ پایین مرکبات و سود واسطه گری ها است.

- ایسنا/مازندران باغ های مرکبات مازندران امسال از بازدهی خوبی برخوردار بوده است اما آنچه موجب نارضایتی باغداران را فراهم کرده نرخ پایین مرکبات و سود واسطه گری ها است.

همچنین برداشت نکردن محصول توسط باغداران موضوع چالش برانگیزی شده که علت آن پایین بودن قیمت در بازار است .

همواره تولید مازاد بر مصرف مرکبات و نبود کشش بازار در امر تقاضا باغداران را متضرر کرده از این رو بیشتر باغداران خرده پا که تعداد آنان نیز زیاد است و توان انبارداری را ندارند و واسطه ها، با هر قیمتی محصول را در بازار عرضه می کنند.

بی مهری مسئولان یکی از باغداران قائمشهردر گفت وگو با ایسنا با اشاره با کاهش قیمت مرکبات در کنارافزایش قیمت حامل های انرژی از جمله برق، اظهار کرد: افزایش چشمگیر قیمت کود و سم به همراه متناسب نبودن قیمت فروش محصول باغی در قبال هزینه ها انگیزه ادامه را از باغداران گرفته است.

ذبیحی در خصوص گران شدن سموم و کود، خاطرنشان کرد: کود شیمیایی که سال گذشته استفاده می کردیم هر بسته 3کیلویی150هزار تومان بود اما امسال به 300 هزار تومان رسید و با افزایش 2 برابری همراه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلطه ی دلالان بر مرکبات مازندران

سلطه ی دلالان بر مرکبات مازندران