مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اسفند 1401 ساعت 10:392023-03-06بين الملل

تدوین طرح آشتی تاجیکستان و قرقیزستان در سازمان پیمان امنیت جمعی


شرکت کنندگان اجلاس سران واحدهای نظامی بین المللی نیروهای مسلح کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی پیشنهادهایی را برای تنش زدایی در مرز تاجیکستان و قرقیزستان مطرح و تدوین کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، والری رونکو ، دستیار وزیر دفاع در امور همکاری های نظامی بین المللی بلاروس از تدوین پیشنهادهایی با هدف تنش زدایی در مرز تاجیکستان و قرقیزستان توسط مقامات واحدهای همکاری نظامی بین المللی نیروهای مسلح پیمان امنیت جمعی خبر داد.

به گفته وی، در نشست مقامات واحدهای همکاری نظامی بین المللی پیمان امنیت جمعی وضعیت نظامی – سیاسی در محدوده این سازمان بررسی و رویدادهای مربوط به همکاری نظامی بین المللی در چارچوب ریاست بلاروس مشخص و پیشنهادهایی در مورد تنش زدایی در مرز تاجیکستان و قرقیزستان تدوین شدند.

نشست کاری سران واحدهایی نظامی بین المللی نیروهای مسلح کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی به میزبانی مینسک برگزار شد.

بلاروس طی این نشست اولویت های ریاست خود در این سازمان برای سال 2023، متمرکز به حل و فصل شرایط بحرانی و جلوگیری از بی ثباتی بیشتر در منطقه مسئولیت این سازمان، افزایش آمادگی نیروهای جمعی برای انجام وظایف، تقویت همکاری های نظامی و فنی، توسعه ظرفیت نهادهای این سازمان در حوزه اطلاع رسانی و تحلیلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین طرح آشتی تاجیکستان و قرقیزستان در سازمان پیمان امنیت جمعی

تدوین طرح آشتی تاجیکستان و قرقیزستان در سازمان پیمان امنیت جمعی