مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اسفند 1401 ساعت 14:402023-03-19اقتصادي

ظرفیت تولید ماهیان خاویاری در لرستان به 10 هزار تن می رسد


ظرفیت تولید ماهیان خاویاری در لرستان به بیش از 10 هزار تن می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کیارش بیرانوند امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران از وجود پنج مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در لرستان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و شرایط جوی که دارد یکی از استان های مهم آبزی پرور کشور است.

وی ادامه داد: در شهرهای شمالی استان مانند ازنا، الیگودرز، دورود و بروجرد شرایط خیلی خوبی برای پرورش ماهیان سردآبی داریم.

مدیرکل شیلات لرستان، اضافه کرد: همچنین در مناطق جنوبی لرستان ظرفیت بی بدیل و عالی در خصوص پرورش و تولید ماهیان خاویاری وجود دارد.

بیرانوند، در خصوص چگونگی ورود استان به بحث ماهیان خاویاری، افزود: سال های گذشته ماهی خاویار را برای تست وارد استان کردیم و شاهد بودیم که چقدر خوب می شود این ماهی در استان ترویج پیدا کرده و تولیدات درآمدی داشته باشد و یک تحول اقتصادی و اشتغالی در استان به وجود بیاورد.

بیرانوند، بیان کرد: در حال حاضر پنج مزرعه فعال پرورش ماهیان خاویاری داریم که تولیدات ما در استان بیش از 100 تن گوشت و 500 کیلو خاویار است.

وی افزود: به صورت گسترده تر وارد فاز اجرا در بخش ماهیان خاویاری شده ایم و پروژه هایی مانند ایجاد مجتمع ها و زیرساخت های خاویاری روی حوضه سیمره و حتی رودخانه سزار را تعریف کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت تولید ماهیان خاویاری در لرستان به 10 هزار تن می رسد

ظرفیت تولید ماهیان خاویاری در لرستان به 10 هزار تن می رسد